Friday, April 29, 2011

Seminar Memperingati Sayyidatina Khadijah al-Kubra


Sayyidatina Khadijah al-Kubra merupakan figur wanita yang amat penting dalam Islam. Beliaulah teman setia dan kekasih ulung yang telah mendampingi sang penutup segala Nabi dan Rasul, Nabi Muhammad sallallahu alaihi wasallam. Beliaulah manusia yang pertama yang beriman kepada Allah dan Rasul, pendamping usaha dakwah baginda, melahirkan zuriat yang mulia, mengorbankan harta jiwa dan raganya demi menegakkan kalimah Allah.

Seminar Memperingati Sayyidatina Khadijah al-Kubra dianjurkan pada 7-8 Mei 2011, bertempat di Auditorium Yayasan Sarawak, Jalan Sultan Tengah.

Pastinya akan mengenali ketokohan beliau dengan lebih dekat. Dibarisi oleh panel-panel yang mempunyai ilmu yang cukup mendalam akan peribadi dan peranan Sayyidatina Khadijah akan membentangkan kertas kerja mereka kelak. Diharapkan kelak dapatlah menurut jejak langkah beliau dan seterusnya dijadikan sebagai formula terbaik dalam kehidupan.

Aturcara seminar adalah seperti yang berikut. Sila klik untuk melihat gambaran yang jelas.



Seminar ini terbuka kepada umum, namun terhad kepada penyertaan 300 orang peserta sahaja. Sila hubungi individu tersebut untuk pendaftaran:

013 - 845 6472 (Pn. Niza)
019 - 826 1644 (Pn. Ayu)
019 - 613 6759 (Pn. Aminah)


Sila klik kepada poster seminar untuk mendapatkan makluman lanjut. Anda boleh juga boleh mengikuti perkembangan mengenai seminar berkenaan di blog khas, di pautan ini.

Semoga usaha yang kecil ini menjadi sebahagian dalam khidmat kita kepada Rasulullah sallallahua alaihi wasallam, kita mohon agar tergolong dalam senarai orang-orang yang mendapat syafaat baginda sallallahu alaihi wasallam... ameen.


"Ke Arah Pendidikan Anak-anak Soleh dan Solehah"

No comments:

Post a Comment